klrwp@klrwp.pl | 22 831 35 86
Kontakt KLRwP

Strona główna / Aktualności / Bieżące / Niezbędnik pacjenta

Niezbędnik pacjenta

2019-01-09
opublikowany w kategorii Bieżące

16 października 2018r. ruszyła akcja pt. NIEZBĘDNIK PACJENTA INWESTYCJĄ W ZDROWIE pod Patronatem Honorowym Ministra Zdrowia i Patronatem Kolegium Lekarzy Rodzinnych, której inicjatorami są: PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty’ i Fundacja Obywatele Zdrowo Zaangażowani.

Niezbędnik Pacjenta stanowi zeszyt z rubrykami, w których pacjent będzie mógł wpisywać m.in. nazwy handlowe przyjmowanych leków, substancje czynne, które się w nich znajdują, dawkowanie, przebyte w ostatnim czasie choroby i alergie (czyli wszystkie informacje ważne dla lekarza). Lekarze rodzinni w Polsce przyjmują z nadzieją i wspierają wszystkie proste, prospołeczne, działania edukacyjne - dla seniorów i nie tylko -  takie jak upowszechnianie NIEZBĘDNIKA PACJENTA. Rady i wskazówki dotyczące leków; komunikacji lekarz – pacjent są bardzo cennymi narzędziami w ochronie zdrowia, ale przede wszystkim pozwalają na zwiększenie bezpieczeństwa i skuteczności leczenia.

Jak wiadomo przygotowanie pacjenta do wizyty ma ogromne znaczenie, ponieważ dzięki temu lekarze otrzymają dokładniejszą informację na temat stanu zdrowia pacjenta, co przedłoży się na trafniejsze zdiagnozowanie choroby oraz dobranie skuteczniejszego leczenia. Aby jednak wizyta lekarska była efektywna, powinna być dialogiem, rozmową, podczas której pacjent będzie mógł przekazać nam istotne w procesie leczenia informacje. Kiedy obie strony mają więcej czasu na wspomniany dialog, korzystają obie strony,  pacjent wychodzi z gabinetu z poczuciem, że jego oczekiwania zostały spełnione, lekarze zaś mają pewność, że prawidłowo zaadresowali wszystkie potrzeby pacjenta, co ma bezpośredni wpływ na postawienie właściwej diagnozy, dobranie odpowiedniej terapii i monitorowanie procesu leczenia.

Czas, który do tej pory w znaczniej mierze lekarze poświęcali na zadawanie pytań o przyjmowanych lekach, bądź też wyszukiwanie ich w karcie pacjenta będą mogli  zagospodarować na dialog z pacjentem na temat  dolegliwości, z jakimi pacjent się  zgłosił. Większa wiedza o tym, co pacjent w danym momencie przyjmuje, pozwala na lepsze dobranie leków, pod kątem uniknięcia między nimi niebezpiecznych interakcji oraz wystąpienia objawów niepożądanych.

Poprzez upowszechnienie Niezbędnika Pacjenta realizowane są potrzeby zarówno pacjenta, jak i lekarzy.

Dystrybucja planowana jest w niedługim czasie do przychodni POZ. 

 

Brak komentarzy.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.